Látogatás a Hungária kocsiszínben

2000. március 13-án néhányadmagammal látogatást tehettünk a Hungária kocsiszínben. Megismerkedhettünk a Ganz csuklós villamos szerkezetével, megnézhettük alulról, felülről, belülről, valamint igazi meglepetésként a kezelését is gyakorolhattuk egy kicsit. Főként műszaki jellegű képeim ezen az eseményen készültek.
 

A 1439-es kocsi, az előtérben
néhány akkumulátorral

Hajtó forgóváz dobfékkel
és a működtető rudazattal

A futó forgóváz tárcsafékje
és a fékszolenoid

A futó forgóváz sínfékje
kívülről

Az egyik nagy
kontaktorszekrény

A menetirányváltó
kapcsolóhengere

Menet-fék
kapcsolóhenger

A kontroller kapcsolóhengere
és örvényáramú fékezőműve

Az ajtók működtető
szerkezete

A "B"-kocsivég tetőellenállásai
 

A szénbetétes áramszedő saru
egészen közelről

Kilátás a 7661-es tanulókocsi
tetejéről

Túlfeszültség levezető, fojtó-
tekercs és a főbiztosítók doboza

Régebbi típusú műszerfal
az 1442-es kocsiban

Újabb típusú műszerfal
az 1475-ös kocsiban

Csoportkép a résztvevőkről