64-es villamos - tegnap és ma

Az egykori 64-es villamos vonaláról igen sok archív fénykép van. Ezeket Ambrus Sándor készítette az 1970-es évek derekán. A mai állapotot tükröző képeket 2000. április 8-án készítettem ugyanabból a nézőpontból, ahonnan a huszonöt évvel ezelőtti képek készültek. Legyen ez tisztelgés az egyik utolsó egyvágányú budapesti villamosvonal emléke előtt.
 
A végállomás a Füredi utcánál. A villamos vezetékét kihorgonyzó két oszlop ma is megvan, az egyik a trolibusz felsővezetékét tartja, a másik funkció nélküli. A végállomásnál levő épület, a volt BKV bérletpénztár ma virágbolt.
A Vezér utca nem sokkal a végállomás előtt. A fák egy kicsit megnőttek, a vágány helyén ma autóparkoló van.
A vonal egyetlen kitérője a Fogarasi útnál a végállomás felé nézve. A háttérben azóta újabb panelházak épültek, a földszintes épületet is erősen átalakították.
A kitérő a Fogarasi út felé nézve. A sarkon új panzió áll, az egyetlen, ami hasonlít, a kép jobb oldalán a kerítés téglaoszlopa.
Mogyoródi út megállóhely. A vonal innen kezdve volt egyvágányú. Az itteni forgalmi iroda apró épületének csak a nyoma maradt meg. A mai kép hátterében három, most már feladat nélküli vezetéktartó oszlop is látható.
A Vezér utca és Egressy út kereszteződése. Itt a környék szinte teljesen változatlan, "mindössze" a sínek hiányoznak, és a villamos helyett ma trolibusz kanyarodik - igaz, az ellenkező irányba.
Az előbbi helyszín az Egressy úton levő megállóból. A mai felvételhez a járdasziget helyén levő sövénybe kellett bebújni.
A Vadas Márton (ma: Turán) utcai megállóhelyhez közelít a villamos Nagy Lajos király útja felől. A vágányok helye itt is magvan a mai napig.
Nagy Lajos király útja és Egressy út sarok. Az önálló vonalrész itt kezdődött. Ma a vágánymező egy részén már a közút van, így egyenesebb lett az Egressy út. Itt sok régi oszlop is található, amelyek ma is "dolgoznak".
Ugyanez a Bosnyák tér felől nézve. A háttérben azóta felépültek a Jerney utcai lakótelep emeletes házai a régi raktárépületek helyén.