Villamosvezető-verseny a Csömöri úton

2000. április 10-én, hétfőn rendezte meg a BKV Rt. a villamosvezetők éves versenyének budapesti fordulóját. A vizsgafeladatok a következők voltak: Adott sebességgel haladás letakart kilométerórával; Megállás a felsővezeték-kapcsoló (lazavezeték) alatt az áramszedő-saruval; Tilos jelzésű fényjelző mellett továbbhaladási zászlójelet adó jelzőőr utasításának helyes értelmezése; Megállási utasítást adó vörös jelzőtárcsa értelmezése; Vágányok közötti akadály méretének felmérése; Megállóhelyre beállás; Megállás a szerelvény negyedik ajtajával a kijelölt oszlopnál; Adott helyen megállás a jármű fékezése nélkül, kigurulással. Az eseményre Zuglóban, a Csömöri úton, és a volt 44-es villamos Rákospataknál levő hurokvégállomásán került sor. Ez volt ennek a huroknak az utolsó használata, a vágányokat nemsokára elbontják, helyükön benzinkút és áruház épül. Képeim ezen a versenyen készültek.
 

A verseny járművei szombaton
érkeztek Zugló kocsiszínbe

A "gépi résztvevők" kiállnak
a kocsiszínből a verseny napján

Villamosok a Csömöri út elején
a Bosnyák térnél

Feladatvégrehajtás közben Tatra
szerelvénnyel a hurokvágányon

Megállás az oszlop mellett a Tatra
szerelvény negyedik ajtajával

A feladat értékelése, a zsüri
egy része a csuklósról figyel

En nem vizsgafeladat: indulási
kísérlet sínfékkel, söntfokozatban

A kísérlet "eredménye": csaknem
összehegesztett sínillesztés

Villamoskarusszel a hurokban
 

A zsürikocsi a vizsgázóra vár
 

A megállóhelyre beállás
a régi végállomáson

Indulás a következő
versenyfeladathoz

Ugyanaz a feladat a Ganz
csuklós motorkocsival

A sínek közé helyezett bőrönd
meghaladása közben

A vörös jelzőtárcsás feladat
értékelése a hurokban

Utoljára egymás mellett a két
kocsi a Bosnyák téren

A villamoshurok utolsó menete
indulásra kész

Útban "hazafelé" a Keleti
pályaudvar előtt

Mögöttünk a versenyben részt
nem vevő Tatra szerelvény

A csuklós tanulókocsi "otthon",
a Hungária kocsiszínben