A meghosszabbított 1-es villamos első forgalmi napja

2000. december 15-én átadták a felújított és kibővített Könyves Kálmán körúton húzódó új villamosvágányokat. Az útépítési munkák márciusban, a vágányok fektetése májusban kezdődött, és a kitűzött határidőre készült el a 2x3 sávos útpálya, és a villamos vonala a "dohánygyári átjáró" és az Üllői út, valamint a Mester utca és a Lágymányosi híd pesti hídfője között. A már előzőleg - két részletben - jócskán megrövidített 23-as villamos a továbbiakban 30A jelzéssel közlekedik a Ferenc körút és a Könyves Kálmán körút (Lurdy-ház) között. A háromkocsis Tatra-szerelvények többletigényének biztosítására a 37-es vonal szerelvényeit Ganz csuklós villamosokkal cserélték le. Első két képem a december 14-i próbajáratról, a többi a december 16-i, első forgalmi napról készült.
 

A próbajárat a Lágymányosi híd
végállomási kihúzóvágányán

A felszállóhelyre áll be
a próbajárat

Visszafogás a hídfőben
 

Utasokra várva a végállomáson
 

A végállomás bejárati
váltóján

A Soroksári út felett
átvezető felüljárón

A Gubacsi út felől halad a
szerelvény a végállomás felé

A Mester utcánál,
a Lurdy-ház előtt

Ferencváros kocsiszín előtt
a régi-új végállomáson a 30A

A Könyves Kálmán körút az Elnök
utcánál, a Népliget mellett

Vajda Péter utca
 

Kőbányai út
 

A "dohánygyári átjáró"-ból a
Kőbányai út felé menet

A vasúti aluljáróban
 

Az aluljáró meredek rámpája
a Hungária körút felőli oldalon

Egy "típuscserés" 37-es a
Salgótarjáni úti kereszteződésben