A BKV Rt. új TW6000-es villamosai

2001. június 13-áról 14-ére virradó éjszaka érkezett meg a német TW6000-es villamosok első két példánya, az eredetileg 6061 és 6070 pályaszámú kocsik. A hivatalos sajtóbemutató 19-én, kedden délelőtt történt meg. Képeim ezen az eseményen készültek.
 

Megérkezés után a Fehér
úti főműhelyben, miután...

..."legurultak" az őket
szállító trélerről.

A bemutatóra érkező
szerelvények.

Még itthoni pályaszám
nélkül.

Dr. Aba Botond száll fel
az új járműre.

A kocsikból négykocsis
szerelvények képezhetők.

Az ajtó és a lépcső
nyitva...

...és csukva.
 

Az ajtó -
zárás közben.

"Nyitott kapukat döngetünk"
- és a lépcsők is lenyitva.

Az új villamosok
kényelmes belső tere.

A csuklótér és az
eredeti hannoveri pályaszám.

Menetjegy-kiadó ablak a
a vezetőfülke válaszfalán.

A vezetőfülke berendezése
minden igényt kielégít.

A formatervezett vészfék még
az eredeti német feliratos.

Fotocellás érzékelő is óvja
az utasokat az odacsukástól.

A kocsi futó forgóváza
- közelről.

Homlokrészlet a Scharfen-
berg kapcsolókészülékkel.

Az érdeklődés elsősorban
az ajtókra korlátozódott.

Csoportkép TW6000-el, és a
meghívottak egy részével.


2001. június 25-én már javában rótta a két kocsi a próbamenet kilométereit. A koraesti eseményeket örökítettem meg ekkor. A kocsik már BKV pályaszámokkal közlekedtek: az eredetileg 6061-es kocsi 1500-as, míg a 6070-es 1501-es pályaszámú lett Budapesten.
 

"Kijáratban" a Fehér
úti főműhelyből.

A járókelőknek még nem
tűnik fel az új jármű.

A Fehér utat keresztezve
- a háttérben az épülő Árkád.

József Attila lakótelep
déli sarkánál az 1500-as.

A Határ úti deltában az
1501-es várakozik.

Csúcsforgalom: egyszerre két
TW6000 a deltában!

1500-as a Határ út mentén
- helytelen vágányon haladva.

Régi és új: még jár a 13-as;
már jár az új 3-as?

Árnyat adó fák alatt a
Határ úti deltában.

A Nagykőrösi út felől
közelít az 1500-as,...

...hogy hamarosan a
társához csatlakozzon.

Néhány tizedmásodperccel
a csatolás előtt a két kocsi.

Összecsatlakozva,
indulásra készen.

Az Illatos úttal szemben,
az Üllői út felé haladva...

...az Epreserdő utcai
zártpályás részen. Hamarosan...

...újra a Fehér úton áll
a csatolt szerelvény,...

...ahonnan a főműhely
felé kanyarodtak be.

A volt BKV-épület melletti
vágányon továbbindulva...

...elnyeli a szerelvényt a
nyári koraeste - és a főműhely.


2001. július 3-án "vadászatra" indultam. Sikerült is néhány képet készítenem a 13-as villamos vonalán próbajáratot teljesítő 1500-as kocsiról.
 

Kőbánya-Hízlalónál közeledik...
 

...és távolodik az
1500-as kocsi.

Éles-sarok aluljárónál a
Gubacsi út felé menetben.

Késő délutáni ellenfényben
az erősen emelkedő pályán.


2001. július 4-én a késő esti órákban érkezett meg a Fehér úti főműhelybe a harmadik szállítmány, a 1505 és 1506-os pályaszámú két kocsi. Érkezésükkor - végre - sikerült jelen lennem.
 

Az Örs vezér terén fordul
az első tréler...

...amelyet hamarosan
követ a második.

A Fehér útról tolatással
kanyarodik be az első...

...szállítójármű a főműhely
kapuja felé.

A második tréler is
hátramenetbe kapcsol.

A lerakodó vágány fölött áll
a második szerelvény.

A 1505-ös(?) leengedése az
összeállított rámpán keresztül.

"A fele már a mienk!"
:-)


2001. július 13-án, délelőtt 10 órakor végre a nagyközönség részére is bemutatták az új villamost. Az első "utasmenetre" különleges igazolványt is lehetett kapni - ez azonban nem volt az utazás feltétele.
Az út során a 1501-es kocsival az 50-es villamos vonalán, a Határ úti végállomástól Pestszentlőrinc, Béke térig, illetve vissza utazhattunk.
 

A 1501-es a végállomás
kettős vágányösszekötésén...

...visszafogva foglalja el
helyét a bemutató előtt.

A Határ úti végállomásnál
az ünnepség kezdetére várva.

Gyülekeznek az érdeklődők,
hamarosan indulás!

Pestszentlőrinc, Béke tér
végállomáson...

...egy-két "régi" szerelvény
áthaladását is megvártuk.

Az indulási helyére visszatért
kocsi az Europark felől.

Magyar felirattal!
 


Végül egy különlegesség: czzf50 megalkotta - legalábbis képben - a teljesen budapesti színezésű TW6000-est, illetve most már TW1500-ast! Itt látható!