Az új 3-as villamos első napja

2001. október 3-án indult az új 3-as villamos. A 13-as és 63-as vonalak Örs vezér terei összekötésével 13,5 km hosszú, új, körirányú vonal jött létre, amelyen a Hannoverből vásárolt, felújított TW6000-es típusú szerelvények közlekednek. Alábbi képeim a vonal átadásakor, a nap délelőttjén készültek.
 
A viszonylattáblán nemes egyszerűséggel áthúzták az Örs vezér tere végállomást

Egy utolsó "rövid" 62-es...
 

Nemsokára elmegy az utolsó 63-as. Élt egy évet...

...és egy 63-as
a Bosnyák téren

Talán mégsem szűnik meg ez a kocsiszín?

"Bevetésre kész" TW6000-ek
Zugló kocsiszínben

Az esemény kapcsán átkeresztelték a MÁV-telepi végállomást is

Kiállni készül az első
"hosszú" 62-es szerelvénye

Volt egy kis fejetlenség a kiállásoknál...

Merre is megyünk?
 

Az első kocsi menetrend szerint a Bosnyák tér és a Gubacsi út között

Megjelenik az egyik
főszereplő: a 1515-ös

A 62-es (és 63-as) kocsikat 'menet közben' táblázták át az új járatra

Áttáblázásra várva...
 

A vágánykapcsolat most is olyan irányú maradt, mint volt

Útrakész az első kocsi
 

A második kocsin utaztam végig a vonalat

1521 Örs vezér tere, Zugló
megállóhelyen

Itt egy kicsit várni kellett...

A Török Flóris utcánál,
a végállomás előtt

Szerencsére a hurok megmaradt...

A hurokvágány bejárata
a Gubacsi útnál

Mostantól ez lesz a megszokott típus errefelé

Rövid pihenő: műszaki
és fotózási szünet...

Menet közben még jött szembe egy-két 13-as is!

Indulásra készen a
Mexikói út felé

Pár perc késéssel érkeztünk ide

Első kör vége:
Mexikói út, végállomás

A 69-es villamos maradt a régi

Pótos UV áll a 1502
mellett

Végállomás jelzés nélkül...

1523 a Bosnyák téren
 

A templom pedig úgy néz ki, mint a 'tegnapelőtt', bár szinte egyidős az UV-val...

"Tegnap és ma"
 

Ez már délutáni kép

1526-os Örs vezér tere,
Kőbánya megállóban

Az ütemes követés még nemigen működött

1506 ugyanott,
néhány perccel később

Itt egy ideig négy típus is látható egyidőben - ha szerencsénk van!

Élessarok előtt, a
Kőrösi Csoma úton