Az elgondolás végrehajtása során a marhavásártéri rakodó és a Mester utcai villamosvonal között a Vágóhíd utca vonalában az átmenet könnyen megteremthető volt. A Mester utcából a Horthy Miklós hídra kanyarodó villamosvasúti pályaív módosítása már jelentősebb építési munkával járt. A Boráros tér déli kijáratánál, illetve a hídfeljáróban félszintes süllyesztéssel telepített hurokvágány és villamosvasúti végállomás megszüntetése a főváros évtizedeken át megszokott közlekedési rendjének megváltoztatásával járt. A budai Verpeléti (ma: Karinthy Frigyes) út torkolatától a Lágymányos akkor még szabad területén a vasúti pálya fektetését akadálytalanul végezhették. A MÁV budai Dunaparti vontatóvágányához kapcsolódó pályaépítés, illetve az Andor utcán haladó összekötő vágány korszerűsítési terveit soron kívül elkészítették. (1. ábra)
Forrás: Vasúthistória Évkönyv, 1994.