A Budapesti Közlekedési Vállalat menetrendje 1978-ban


1978. Megindult a 74-es trolibusz a 74-es autóbusz útvonalán, a 72-es pedig a Május 1. úton közlekedik az eredeti Thököly úti végállomásáig. A Marx tér átépítése, a Skála-Metró áruház építése miatt az ottani, Jókai utcai trolivégállomást áthelyezték a Rudas László utcába az Eötvös utca–Szobi utca–Kármán utca útvonalon, a 47-es és 49-es villamosok pedig az Alkotmány utcai végállomásig közlekednek. A már korábban megrövidített 58-as villamost most már végig busz pótolja, mégpedig azon a Diósárok–Virányos út útvonalon, amelyen éppen ezidőtájt trolibuszt terveznek. A megszűnt 15-ös villamos helyét és szerepét átvette a meghosszabbított 79-es trolibusz. Újból átszervezték a Rákosok vidékének közlekedését: az Örs vezér tere és a Zalka Máté tér felől immár nem jár körbe közvetlen járat, és a két körforgalmi irány számozása is ésszerűbb lett. A Fogarasi út és Csömöri út közötti felüljáró építése miatt a "Rákosszentmihály, MÁV-állomás" autóbusz-végállomást ideiglenesen a Pálya utcába helyezték át.
Az adatok a BKV 1978. július 1-jétől érvényes vonalhálózati térképén szereplő adatokkal egyeznek meg.

Autóbuszvonalak (1-25)
Autóbuszvonalak (26-50C)
Autóbuszvonalak (51-75)
Autóbuszvonalak (76-100)
Autóbuszvonalak (101-V)
Villamosvonalak (2-69), fogaskerekű
Trolibuszvonalak (70-79), metrók
Éjszakai járatok


1970. 1973. 1974. 1975. 1977. 1978. 1980. 1984. 1986. 1988.