A Budapesti Közlekedési Vállalat menetrendje 1980-ban


1980. Átadták az észak–déli metróvonal II/a szakaszát a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest vasútállomás között. A forgalombahelyezéshez kapcsolódóan újabb változások léptek életbe a felszíni tömegközlekedésben. A legjelentősebb a Nagyvárad téri forgalomgyűjtő csomópont teljes megszüntetése, és a Kőbánya-Kispesti végállomás előterében, valamint a Kispest, Határ úti metróállomás mellett felépült új autóbuszvégállomások üzembe helyezése. Ezekre a helyekre szervezik át a dél-pesti, délkelet-pesti autóbuszjáratok egy részének "belső" végállomását, itt csatlakozva a metróhoz. Ugyanakkor "sikerül" elkövetni az alig néhány éve átszámozott autóbusz-hálózat egyik első komoly logikai hibáját: az új 136-os autóbusz nyomvonalának vajmi kevés köze van az "eredeti" 136-oséhoz, holott a szám egyezik... A Váci úti 3-as, 33-as és 55-ös villamosok – a metróépítés előrehaladtával – először a Váci út–Lehel u.–Bulcsú u.–Váci út, majd a Váci út–Lehel u.–Dózsa György út–Váci út útvonalon érik el vonalaik külső szakaszát. A trolibuszhálózat fejlesztése során kezd kiépülni a zuglói hálózat: ennek keretében megszűnt a részben egyvágányú 64-es villamos. Az éjszakai járatként is közlekedő, végig egyvágányú 65-ös is most tűnt el szinte nyomtalanul, és pótlás nélkül.
A BKV 1980. április 1-jétől érvényes menetrendi tájékoztatójának a kivonatát láthatjuk az alábbi oldalakon.

Autóbuszvonalak (1-25)
Autóbuszvonalak (26-50C)
Autóbuszvonalak (51-75)
Autóbuszvonalak (76-100)
Autóbuszvonalak (101-V)
Villamosvonalak (2-69), fogaskerekű
Trolibuszvonalak (70-82), metrók
Éjszakai járatok


1970. 1973. 1974. 1975. 1977. 1978. 1980. 1984. 1986. 1988.