1980. Átadták az észak–déli metróvonal II/a
szakaszát a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest vasútállomás között. A forgalombahelyezéshez
kapcsolódóan újabb változások léptek életbe a felszíni tömegközlekedésben. A legjelentősebb
a Nagyvárad téri forgalomgyűjtő csomópont teljes megszüntetése, és a Kőbánya-Kispesti végállomás
előterében, valamint a Kispest, Határ úti metróállomás mellett felépült új autóbuszvégállomások
üzembe helyezése. Ezekre a helyekre szervezik át a dél-pesti, délkelet-pesti autóbuszjáratok
egy részének "belső" végállomását, itt csatlakozva a metróhoz. Ugyanakkor "sikerül" elkövetni
az alig néhány éve átszámozott autóbusz-hálózat egyik első komoly logikai hibáját: az új
136-os autóbusz nyomvonalának vajmi kevés köze van az "eredeti"
136-oséhoz, holott a szám egyezik... A Váci úti 3-as, 33-as és 55-ös villamosok – a metróépítés
előrehaladtával – először a Váci út–Lehel u.–Bulcsú u.–Váci út, majd a Váci út–Lehel u.–Dózsa
György út–Váci út útvonalon érik el vonalaik külső szakaszát. A trolibuszhálózat fejlesztése
során kezd kiépülni a zuglói hálózat: ennek keretében megszűnt a részben egyvágányú 64-es
villamos. Az éjszakai járatként is közlekedő, végig egyvágányú 65-ös is most tűnt el szinte
nyomtalanul, és pótlás nélkül.
A BKV 1980. április 1-jétől érvényes menetrendi tájékoztatójának a kivonatát láthatjuk az
alábbi oldalakon.
Autóbuszvonalak (1-25)
Autóbuszvonalak (26-50C)
Autóbuszvonalak (51-75)
Autóbuszvonalak (76-100)
Autóbuszvonalak (101-V)
Villamosvonalak (2-69), fogaskerekű
Trolibuszvonalak (70-82), metrók
Éjszakai járatok
1970. | 1973. | 1974. | 1975. | 1977. | 1978. | 1980. | 1984. | 1986. | 1988. |